Megfejtettem a siker titkát 3+1 pontban

(fel)javítva: 2018-03-20

q9_1.gif

 

Pontosan három, azaz 3 pontban. Ezt nevezhetnéd áttörésnek is. Egy csoda módszernek. Aztán rájössz, hogy mindvégig tudtál róla. Olyannyira egyszerű, hogy ülve fogsz maradni, vagy ha állva olvasod, le fogsz ülni.

Mert gondolhatod, hogy mennyit agyaltam azon, hogy megtaláljam a quintesszenciáját a sikernek. Vagyis, hogy megfejtsem miért sikerül, ami sikerül? Elárulom, hogy sokat. Majdhogynem rengeteget és még annál is többet. 

A cikk befejezésében segített, hogy sikerült elmennem a Portfólió hírportál legutóbbi "Live inspiration show - Töröld el a szürkeséget!" konferenciájára. Remek előadás volt. Tényleg olyan embereket sikerült meghívni, akik olyan sikereket értek el, amikkel bármelyikünk azonosulhat. Nem a pénzről volt szó, nem milliárdosok voltak meghívva, mint sokak szerint az a siker mércéje. Hanem arról a belső erőről volt szó, ami előrébb tudta őket vinni az életben, ami motiválja őket minden nap, ami minden reggel erőt ad nekik abban, hogy szembeszéllel, emelkedőn, hátrakötött kézzel is képesek legyenek feljutni a hegytetőre (ha épp oda akarnak menni). 

Volt szerencsém beszélni Dr. Baji Balázzsal (első világbajnok bronzérmesünk gátfutásban) és Ternován Zoltánnal (15 éve diagnosztizált SM beteggel és amatőr sportolóval).

A konferencia után a beszélgetések közben arra voltam kíváncsi, hogy mik azok az elemek, amik közösek bennük, amiket eddig talán én is csináltam, amikre én is már rájöttem, rájöhettem? (és talán én is sikeresnek számítok, csak még konferenciára nem hívtak meg). Élő hús vér példaképekként ott álltak előttem és el tudták mondani, hogy mi a "titka" az életüknek, kitartásuknak, eredményeiknek. Nem vártam nagy csodát, viszont akkor is meglepetés volt a válasz. Érdekes, hogy mindegyikük ugyanazt mondta. És pont ezaz, hogy ezeket már én is tudtam, vagy inkább az információ birtokában voltam, "de ők mégis jobban csinálták", ők értették. Hogy mi a különbség köztem és talán közted is és köztük? Hogy ők valójában be is tartják a lenti 3+1 pontot. 

Szóval akkor mi lehet eme nagyszerű módszer? Mi lehet a recept a sikerhez? Mi az, amit eddig is tudtál, csak mégsem csináltad?

tumblr_nd35neloj71rqfhi2o1_500.gif

a siker 3 alapköve

1: tudd, hogy mit akarsz (legyen víziód, távlati nagy célod)

2: darabold fel a víziód és állítsad sorrendbe (éves, havi, heti, napi célokra és aztán 5-30 perces feladatokra)

3: csinálj meg legalább 1 feladatot minden nap

+1 trükk: mindig csak 1-2 feladat legyen előtted.

 

tenor.gif

 

És itt még nincs vége. Engedd meg, hogy segítsek egy metaforikus illusztrációval megérteni a fenti 3 pontot.

Vegyünk egy puzzle-t. Legyen mondjuk 10000 darabos, ami elég nagynak tűnik kiszórva. Valószínűleg fel is tennéd magadnak a kérdést, kérdőjeles tekintettel, "biztos hogy akarom én ezt?!...". Soknak tűnik? Igen. Megoldhatatlan? Nem. Ki akarod rakni? Persze! Szóval a teljes puzzle legyen a víziód, vagyis valami, amit hosszútávon el akarsz érni. (Nem el szeretnéd, hanem el akarod érni. Az egy dolog, hogy szereted csinálni, de az nem egyenlő azzal, hogy el szeretnéd, vagy akarod érni a valamit. Tudod, a csecsemő sem szeretne valamit, hanem akarja azt.)

Hogyan kezdesz neki? Először is találsz neki egy helyet, ahol sem a kutya, a macska, a gyerek, vagy bármi véletlen ufótámadás sem rúgja fel. Kiszórod a darabokat, valószínűleg minden darabot elkezdesz képpel felfelé fordítani és megnézed a nagy képet, aztán a darabokat, aztán a képet és újra a darabokat, mintha fejben kezdenéd összerakni először. Ilyenkor segítesz, hogy a tudatalattid megtalálja a sémát. Ha ez megvan, hamar rájössz, hogy vannak összeillő puzzle darabok, amiket szinte egyből össze tudsz rakni, és bizton állíthatom, hogy a széleit fogod első körben kirakni, mintha meghatároznád a céljaid keretét, és közben kezdenek kialakulnak kis szigetecskék a nagy képből, amiket majd már csak össze kell illesztened a végén. Ezek lesznek az előbb említett "éves, havi, heti, napi" célok. Jól következtethetsz, hogy a puzzle darabok az 5-30 perces feladatok.

Viszont a puzzle nem rakja ki magát. Tudod mit kell tenned. Tudod, hogy ki akarod rakni a puzzle-t, mert mondjuk kitaláltad, hogy bekeretezed és felrakod képként a falra. Így marad a kitartás. Egyszerre nem tudsz 10000 darabot összerakni. Felejtsed el. Fizikailag és biológiailag is lehetetlen (egyelőre a tudomány mai állása szerint). Szóval egyenként fogod összerakni a darabokat, talán 1-2 darabot egyszerre, hiszen 2 kezed van. Illetve a fókuszodban is max 1-2 darab és 1-2 kialakult kép-sziget van ilyenkor. Amikor a táblán próbálod összeilleszteni fejben a darabokat, segítségül hívod a tudatalattid, mert ő már látja a képet, de cselekedni mégis csak te tudsz. Segít abban, hogy amikor épp egy sarkát keresed az egyik szigetnek, mintha oda vonzaná a kezed a darabhoz, csak meg kell hallanod. Nem tudsz egyszerre 10000 darabra koncentrálni és nem is az a cél. Hanem hogy végül összeálljon a kép.

Néhány hónap, pár üveg finom bor, néhány évad sorozat és átbeszélgetett éjszaka után készen is lesz a kép. Azaz elérted a célod.

Ezzel a három alapszabállyal éred el a céljaid. Így lesz olyan életed, amilyet akarsz. Mondhatni így lesz életed. Így lesz olyan házad, kocsid, családod, nyaralásod, munkád, hobbid, barátaid, képességeid, ... amiket akarsz. (nem szeretnél, akarsz).

Bármi, ami ezen felül mutat, már a "hogyan csináld" része, amik segítenek hatékonyabban, gyorsabban, minőségibben, szervezettebben, fókuszáltabban... elérni a végső célt. 

Összefoglalva egy idézetbe:

quotes-ne-felejts-el-gondol1.png

Durva mi? Emésztgesd kicsit.

Kérdezhetnéd, hogy hogyan jutottam el eddig a 3 pontig? Olvass vissza a blogomban. Néhány fontosabb gondolatot rejtő cikk ki is van emelve a főoldalon. De amúgy érdemes a blog elejéről kezdeni, mert úgy haladtam én is.

Hogy mi jön ezután? További cikkek, napló részletek az életemből és hogy hogyan működik ez a valóságban. Én is példakép szeretnék lenni minél több embernek, úgyhogy nem csak írok róla, hanem ki is próbálom és be is számolok róla. És most, hogy rájöttem a siker titkára úgy hiszem, (még) érdemes(ebb) lesz a "naplómat" követni :)

 

 

     (    (
      )    )
 ................
|              |]
 `----------'

Ha tetszett a cikk, hívj el egy kávéra személyesen és beszéljük át, esetleg adj új témát, vagy ha épp nem érsz rá, küldj egy kávét, hogy éjjel nappal csak ilyen cikkeket írjak. Addig is egy "like" és egy "megosztás" is sokat segít.

Köszönöm!