pandémia - nyár - pandémia - és utána mi lesz?

proxy-image.jpg

 

A karantén legelején írtam arról egy gondolatot, hogy vajon ki mire fogja költeni azt a 1-2 órát, amit megspórol azon, hogy nem kell járnia a munkahelyre. Talán a szeretteivel több majd több időt? Talán többet fog mozogni? Talán rászokunk a társasokra és az olvasásra, miután ráuntunk a netflixre, meg a hbora? Vagy egyszerűen csak elpazarolja.

Kivel mi történt március óta?

A saját példám, hogy én mire költöttem a plusz 2 órámat.

Én baromi jól érzem magam. Otthonról dolgozni mondjuk nem volt egyszerű, de szerencsére nem fordultam magamba és lettem depressziós. Sikerült az időmet arra használnom, hogy összerendezzem a gondolataimat, a múltamat, a jövőmet... a testi, szellemi és lelki egészségemet...

Szerencse, vagy nem szerencse, de nem voltam egyedül a karantén alatt. Megfelelő szabályokat betartva, találkoztam a barátaimmal és társaságom is volt. Túlzás nélkül állíthatom, hogy rengeteget tanultam a kapcsolatokról. Legfőképpen a kapcsolatról magammal. Mivel átalakultak a prioritások minden téren, így szinte minden prioritást átértékeltem, ahogy mindenki is. Volt időszak, amikor (szinte) mindenre igent mondtam, csakhogy találkozhassak valakivel. Viszont rájöttem/rávilágítottak/feleszméltem/megvilágosodtam... hogy én vagyok az első magamnak. Tudnom kell, hogy nekem mi a jó és nem engedhetem, hogy mások alakítsák az életem, használják az időmet, megmondják mit szeressek, mit csináljak. MINDEN kapcsolatban (még saját magaddal szemben is) szerintem az önismeret és az önbecsülés kellene, hogy az elsőszámú dolog legyen. (ha nekem nem hiszel, hátha egy hírességnek fogsz). Köszönöm, hogy megtanultam ezt a leckét. (FONTOS, hogy az önbecsülés nem egyenlő az egoizmussal, vagy az önzőséggel!!! Akit érdekel, keressen utána, vagy írjon rám és beszéljünk róla)

Ha már itt tartunk. Megtanultam hálásnak lenni. Boldog és elégedett leszel tőle. Az élet minden területén. Próbáld ki. Minden este sorolj fel legalább 27 dolgot, amiért hálás lehetsz. Hálás vagyok a szemem világáért, hálás vagyok a gyerekeimért, hálás vagyok, hogy a kedvesem reggelit készített, Hálás vagyok az énekesmadárért, aki felvidította az ebédem... érted a lényeget.

Másik dolog, amit megtanultam. Nem csak olvastam róla, mint az iskolában, hanem gyakorlati tapasztalat után megtanultam a leckét. 1 módszer, hogy boldogabb legyél (tudományosan bizonyítva). Van 5 perced naponta? 5 perc. Még fő a keménytojás, vagy lemegy egy blokk tévés reklám, vagy 1 cigiszünet helyett... Ülj le, hunyd be a szemed és figyelj a légzésedre. Semmi mást. csak figyeld, ahogy az orrodon beszívod a levegőt és kifújod a levegőt. Nem kell mondanod semmit, nem kell mantrákat megtanulnod, semmi ilyesmi, csak ülj és lélegezz mélyeket. Menni fog? Bízom benned, Te vagy a legjobb! Csodákra lesz lépes :) 

Ugyancsak komoly változás az életemben, és túlzás nélkül állíthatom, hogy abszolút a pozitív irányban, hogy rászoktam az olvasásra. Még mindig rengeteg önfejlesztési könyvet olvasok (lényegében tanulok), de már egyre több "örömolvasásra" is szánok időt (regények). Olvasok teljes könyveket is, meg összefoglalókat. Mind a kettőnek megvan az előnye és hátránya. A teljes könyv teljes író által megfogalmazott gondolatokat tartalmaz, és a nüanszok, a nagy gondolkodó tollából származó ötletek ott vannak elrejtve. Viszont néha túl sok a sallang. Nagyon jó könyv-összefoglalós oldalak vannak, ahol a lényeget elolvashatod. Többnyire angolul, de azért van néhány magyar is. Ott még nem tartok, hogy saját hasonló blogot indítsak, viszont március óta kb 15 könyvet olvastam el (előtte ennyit kb 5 év alatt). Több polcnyi könyvem van, papíron is olvasok, viszont imádom a kindle-öm. Imádok rajta olvasni, és szinte már mindenhova magammal viszem. Sokat segített az olvasásra szokásban. (a tablet nem igazán jó olvasásra, habár azon is olvasok)

Rájöttem arra, hogy a netflix tök jó, de már baromi unalmas. a Netflixet azért nézzük, mert nem tévé, ahol nincs befolyásunk arra, hogy mit nézünk. ehhez képest azt vettem észre, hogy az "új videók" szinte hamar felkerülnek a "trending" falra, vagyis ugyan nem tévét nézel, de mégis azt nézik sokan, amit a Netflix eléjük rakott újonnan... hát ezt is elértük.

Mivel a napi mozgásom lecsökkent, ezért pótlom. Fogok egy hangoskönyvet, vagy egy jó zenét, és kimegyek sétálni, vagy biciklizni, vagy csak kisétálok egy kedvenc padig és leülök élvezni a friss levegőt és nézem a kutyákat játszani. Eddig is aktívan jártam a természetbe, néha csak bámulni szépségét, néha megtudni, fel tudok e még mászni arra a hegyre, viszont ezek után biztos vagyok benne, hogy az életem része lesz.

Olyan élményekben volt részem, amik bakancslistás élmények, és volt, amire nem is gondoltam volna, hogy fel kellett volna írnom a listára. 

Átalakítottam a lakásom kicsit. Berendeztem. Csinosítottam rajta. AZ erkélyemet is otthonosabbá tettem. Több növényem van (visszatérve a természetre). És még egy jópár dolgot rendbetettem az életemben. 

Ez történt velem. Nem nevezném szerencsének. Mert "a szerencse nem más, mint a felkészültség találkozása a lehetőséggel. - Darrell Royal". És azért sem, mert évekkel ezelőtt rájöttem, hogy én vagyok a felelős az én életemért. Tedd fel magadnak a kérdést. Mit tettem az elmúlt 2 évben, hogy jobb legyen az életem? Én legalábbis sokat. (kicsit már elcsépelt, de jól szemlélteti, hogy mutass rá valamire. 3 ujjaddal akkor is magadra mutatsz, a kisujjadtól a középsőig). 

Sokan vannak azonban, akik ezt az időszakot nem élik meg ilyen "szerencsésen". Viszont biztos vagyok benne, hogy ez az időszak sokunk számára meghatározó (volt). Ezért gondolom egyre többen vannak, akik másképp tekintenek majd az életükre, másképp alakítják a jövőjüket, másképp priorizálnak mindent. Sokan elveszítették az állásukat, és sajnos kevesen vannak, akiknek van megtakarításuk. Ezek után, még hogyha nehéz is lesz, feltételezem, hogy elkezdenek félretenni, pl. azzal, hogy nem hagyják, hogy mások mondják meg mit tegyenek, hogyan éljenek... Mint mondjuk a reklámok, amik napi több százszor akarják befolyásolni a döntésed. Hogy mit vegyél és mikor, és többnyire nem saját magadra, amit igazán szeretnél, amikre igazán szükséged van, amik boldogabbá teszik Önmagad (és nem a "szomszédot"). Meglepődnél, mennyit lehet spórolni, ha tudod mit akarsz. Tele van az internet jótanácsokkal a témában, keress rá. (ha igazán szeretnéd, hogy ne kerülj hasonló helyzetbe, utána fogsz járni, google a barátod). Akárhonnan nézem, sok emberrel ez a helyzet nem most történt, hanem már évekkel ezelőtt kezdődött. Ha cigizel, azonnal lesz tüdőrákod? Ha gyorskaját eszel és nem mozogsz, azonnal lesz szívproblémád? Ha naponta iszol, azonnal leáll a májad? ...  

Remélem, jobb lesz a világ és remélem, hogy azért, mert igazi értéket kezdünk el teremteni. Én legalábbis eszerint fogok cselekedni és ezzel teszem jobbá a világot. Segítek másoknak is, hogy Önmaguk lehessenek, hogy megtudják, kik is ők valójában és milyen rejtett képességeik vannak, amikről nem tudtak, vagy nem mertek eddig tudni.

 

Komment: már elnézést mindenkitől, hogyha valakit megbántok ezzel, de az influenszerek (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) és azok követése igén, tikitokin, jutyúbén... nem értékteremtés, hanem időpocsékolás, vagyis ők mondják meg mit gondolj, mit szeress és úgy lopják el az életed, az idődet, hogy te semmit nem kapsz érte

 

Köszönöm, hogy végigolvastad. 

#érték