Kommunikációs tréningek - WÉK CME - élménybeszámoló

Megígértem, hogy időm jelentős részét annak fogom szentelni, hogy fejlesszem a kommunikációm. Meg is tettem az első lépéseket. Elhatároztam, hogy eljárok Toastmaster-ekre, Vita klubokba, megfelelő témájú könyveket olvasok és most a legutóbbi élményem amiről ebben a cikkben be szeretnék számolni, az a WÉK CME tanfolyam, azaz Williams ÉletKészségek Stresszkezelő és kommunikációs készségfejlesztő tréning.

2350.jpg

Egy kollegina javasolta, miután tanácsot kértem tőle, milyen könyveket ismer empátia téren. Igaz, ez nem a könyv, amit javasolt, viszont annál hasznosabb. Teljesen gyakorlatorientált tanfolyam, 2 napos, amely zseniális módon van felépítve, illetve a tudás profi módon és strukturáltan volt átadva, megfelelően váltva az elméleti rész és a gyakorlat között.

Hogy milyen gyakorlatok is voltak? (azon felül, amikor a fogalmakat próbáltuk meghatározni)

  • Naplójegyzet - helyzetleírás, elemzés, és esetleg következő lépés tervezése
  • FILÉ 4 kérdés technika
  • Relaxációk
  • Átkeretezés
  • Gondolat-STOP
  • Problémamegoldás
  • Önérvényesítés (asszertivitás)
  • NEM-et mondás
  • Aktív hallgatás
  • Imagináció

Hogy mennyire gyakorlatorientált és miért mondom, hogy profi volt az egész, azon túl, hogy mindezt lenyomtuk 2 nap alatt és még meg is maradt? Mert bár a facilitátor elmondhatta volna az egészet, oktatva minket, felírhatta volna a szakma által meghatározott hivatalos meghatározásokat, kivetítve a falra, mi meg átmentünk volna "tanárnő-nem-tudtam-leírni-kérem-menjen-vissza"-ba, ahelyett minden kérdésre, minden meghatározáshoz a teljes 2 nap alatt tőlünk kérte a lehetséges válaszokat, hogy szerintünk erre, vagy arra mi a válasz, mi a jellemző. Ezen felül, a feladatokat is saját példákkal oldottuk meg, nem előre generált "élethű esetekkel". Ez így érdekes módon ahhoz is segített, hogy a csapattagok jobban megismerjék egymást és jobban megnyíljanak a tréning során. Hiszen egy-egy ilyen válasz kapcsán, igaz csak nagyon kicsit, de pont annyira beleláthatunk a másik személyiségébe, amennyire a tréning során szükség van. Tartja a mondás, hogy "a sport egy fer játék, mert amennyit beleteszel, annyit kapsz vissza". Úgy hiszem egy tréning során is és amúgy majdnem mindenben ez igaz. Vagyis egy gyakorlati tréning során akkor veszed ki a legtöbbet, ha benne vagy a gyakorlatokban.

Ezt is tettem. Kitalált sztorikkal nem tudok igazán azonosulni, úgyhogy a sikeresség érdekében meg kellett nyílnom, és valós életből kellett példák felhoznom.  

Elképesztően jó 2 nap volt. Nehéz, de jó. Azért volt nehéz, mert olyan érzésekkel dolgoztam, és szerintem mások is a csoportból, amiket amúgy elnyomunk. Eleve nehéz érzésekkel, plusz idegenek előtt felszínre engedni ezeket az érzéseket, nagyon nehéz. Azonban a tematika is könnyített ezen, a hangulat és a légkör barátságos és támogató volt, így bátran tudtam dolgozni az összes problémával, amiket példának felhoztam.

Mindenkinek ajánlom, hogy menjen el a tréningre. elérhetőség és bővebb információt itt találtok: http://www.eletkeszsegek.hu/index.htm

Kettészedtem a cikket, úgyhogy, katt IDE, hogy megtanulj két nagyon egyszerű trükköt.

 

 

     (    (
      )    )
 ................
|              |]
 `----------'

Ha tetszett a cikk, hívj el egy kávéra személyesen és beszéljük át, esetleg adj új témát, vagy ha épp nem érsz rá, küldj egy kávét, hogy éjjel nappal csak ilyen cikkeket írjak. Addig is egy "like" és egy "megosztás" is sokat segít.

Köszönöm!