hasznos idézet - siker titka + egy mese

"the secret of success is patience"

vagyis "a siker titka a türelem". 

quotes-the-secret-of-succes5.jpg

A nyúl és a teknős
(La Fontaine nyomán)

     A futás egymaga nem ér semmit, ha az ember nem indul el időben! A legjobb példa erre a teknős és a nyúl története. 
     - Fogadjunk, - mondta a teknős, - hogy te nem éred el előbb a célt, mint én! 
     - Megbolondultál? - válaszolta a nyúl. Barátom, téged előbb észhez kell térítenem! 
     - Megbolondultam, vagy sem, én mégis fogadok - mondta a teknős. 
     Így is történt, mindegyikük megtette a tétjét. Lényegtelen, hogy mi is volt az, és hogy kit neveztek ki bírónak. A nyúlnak csak négy lépést kellett volna tennie. Mivel elég ideje volt, hogy répát rágcsálhasson, aludjon, a szél zúgását figyelje, átengedte a teknősnek az elsőséget. 
     Útnak indult a teknős, és nagyon igyekezett a cél felé. A nyúl azonban annyira bízott saját győzelmében, hogy semmibe vette a fogadást, és azt hitte, hogy csak dicsőségére válik, ha későn indul el. Legelészett, pihengetett, és nagyon jól érezte magát. Végül, mikor felocsúdott, észrevette, hogy a teknős már majdnem célba ért. Nosza nekilódult és futott szélsebesen, ám minden fáradozása hiábavaló volt: a teknős már előtte beért a célba. 
     - No látod - kiáltotta a teknős nevetve -, nekem lett igazam! Mit ér a te gyorsaságod? Én nyertem! Ugyan mi lenne veled akkor, ha neked még egy házat is cipelned kellene a hátadon, úgy, mint nekem?

Hogy hova tűnt a kitartás az idézetemből? Benne van. Mert szerintem a kitartás a türelem része. Azaz, se kitartás és így se siker, nincs türelem nélkül. 

türelem -> kitarás -> siker

 

Hogyha még nem értenéd segít ez a kis kérdés:

- Hogyan eszel meg egy elefántot?

- Falatonként