hasznos idézet - irány a kenu

 

"without a direction, you are not moving"
 
vagyis "irány nélkül nem mozogsz"
 
Saját idézet. 

 

Ehhez egy kis gondolat, habár részleteiben már érintettem a "Ez a sok szöveg, és mégis MIÉRT, HOGYAN, MI is ez?" cikkemben. Egy kenuzás során kaptam életem egyik legmeghatározóbb idézetét. Akkor még ugyan csak kenura vonatkozott, viszont később rájöttem, hogy sok más témában is igaz.

"Sebesség nélkül nem tudsz fordulni"

Aki kenuzott tudja, hogy igen nehéz megfordulni. sőt, kocsival is nagyjából ugyanolyan nehéz. mert előre hátra mozogva, kormány tekerve lehet csak mozogni.

Mit jelent ez általánosabban? Ahhoz, hogy változtatni tudj az életeden, nem elég sodródni az árral,  lapátot kell ragadnod és evezned kell. hogy éppen előre, vagy hátra, az a helyzettől függ, viszont így is úgy is lapátot kell ragadnod.

Ezzel párhuzamosan az idézetem pedig arra vonatkozik, hogy mint egy "vektor" esetében (ahogy a blog neve is innen jött) egy vektor akkor vektor, ha van iránya és nagysága. Ha csak sodródsz az árral, a vektorod a sodrás határozza meg és nincs vektorod, amit te irányítasz.