hol folyik ki a pénz a kezeink közül?

Egy nagyon érdekes dolgot vettem észre magamon és az ismerőseimen.

Észrevettem, hogy azon a területen, amelyikben otthon vagyunk, sokkal jobb, átgondoltabb, logikusabb pénzügyi döntéseket hozunk, mint azon a területen, amiben nem érezzük magunkat annyira otthon.

17fyj9z00curgjpg.jpg

Erre egy konkrét példa. Van ismerősöm, aki nagyon ért az autókhoz. Remekül szereli az autót, és fele árból képes jobb kocsit összehozni, mint egy hétköznapi halandó. Tőle kértem tanácsot a minap, mert defektet kaptam. Sajnos nem ért rá éppen akkor, viszont utána miután elmondtam, hogy "rámsóztak" 2 új gumit a téli időszak végén, kiakadt a kerekesekre, hogy azt a gumit meg lehetett volna még foltozni, és nem került volna nekem 5 "SzentIstvánomba" a történet. Mivel gondoltam, megbízhatok a szakemberekben, ezért rájuk bíztam magam. SOKKaltam az árat, de akkor más választásom nem nagyon volt, azért sem, mert pl. a foltozás módszert nem ismertem. 

Azonban számítógépekben, mobiltelefonokban, összefoglaló nevén kütyükben otthon vagyok. Sokkal megfontoltabb, átgondoltabb döntéseket hozok. tudom mikor vehetek és mikor javíthatok, tudom, mikor érdemes, főleg a rohanó technológiai világban erre, vagy arra gondolni.

Ilyen példákat azonban sokat láttam körülöttem, viszont csak most állt össze, hogy miről is van szó. Vagyis elmondható, hogy minél tapasztaltabbak vagyunk egy adott területen, annál jobban nálunk marad a pénz. És ezen felül, minél több területen vagyunk "szakemberek", annál több pénzt tehetünk félre. És minél inkább vagy TE szakember (van gógyid hozzá), annál kevésbé kell megbíznod a "szakemberekben" (a számla tartalmán).

Te fel tudsz sorolni ilyen példákat, amikor "jó" és amikor "kevésbé jó" döntéseket hoztál?

ha másra nem, tapasztalatnak jó volt ez a kerékcsere.